Ogłoszenie

<font color=red><font size=4><b>Odliczanie czasu</font>

NiusyNiusy

#31 2010-04-15 08:36:17

burzaone

-TD-member

7546497
Call me!
Skąd: undefined
Zarejestrowany: 2009-07-08
Posty: 339
GRID: -TD-burza
YouTube: burzaone2009
F1 2010: burzaone
DIRT 2: burzaone
BF BC 2: -TD-burza
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

No i Wawel podzielił ludzi.


http://img191.imageshack.us/img191/5609/memberd.jpg

Offline

 

#32 2010-04-15 11:39:00

dia8el

-TD-administrator

status dia8el@aqq.eu
2392483
Call me!
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 5815
GRID: -TD-dia8el
YouTube: dia8el
F1 2010: dia8el TD
DIRT 2: -TD-dia8el
BF BC 2: -TD-dia8el
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

Jest wysoce niestosownym kwestionować tę decyzję w tej chwili... jaka by ona nam się nie wydawała...


http://i49.tinypic.com/502p8z.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg http://i28.tinypic.com/1j4thx.jpg
http://i26.tinypic.com/2150ft2.jpg
http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg

Offline

 

#33 2010-04-20 17:06:03

dia8el

-TD-administrator

status dia8el@aqq.eu
2392483
Call me!
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 5815
GRID: -TD-dia8el
YouTube: dia8el
F1 2010: dia8el TD
DIRT 2: -TD-dia8el
BF BC 2: -TD-dia8el
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

No i jaka wersja wg Was jest prawdziwa?

Proste wyjaśnienie katastrofy.
  17.04.2010 18:15
~LOTNIK 



"LOTNIK" na tvn24 napisał:

"Była MGŁA, widoczność na 500 metrów. Pilot znał topografię terenu bo już tam lądował i to był jego pech-wiedział że lotnisko jest za wzniesieniem - na płaskowyżu. Niestety przed lotniskiem są dwa wzniesienia. Ich wierzchołki - to 2.5 km przed i 1km przed pasem. Pilot wiedział, że po doleceniu do wzniesienia ma jeszcze ok. 1 km do lotniska. Niestety - ze względu na MGŁĘ - uznał że wzniesienie 2.5 km wcześniej jest tym 1km od pasa.
    Zaczął lądować 2.5 km nad opadającym zboczem. Nie widział przed sobą drugiego zbocza wznoszącego bo była MGŁA. Pilot lądował nad opadającym terenem -stąd dla niego proces lądowania zachodził normalnie i prawidłowo. Względem ziemi pod nim, tempo schodzenia było właściwe. Pilot sądził, że jest nad płaskowyżem lotniska. Kontroler z wieży zauważył jednak, że samolot za szybko schodzi i jest za nisko -bowiem kontroler widział wysokość względem poziomu lotniska. Stąd jego komunikaty. Pilot nie miał pomiaru odległości od pasa bo na tamtym lotnisku nie ma tak dokładnego naprowadzania, w normalnych warunkach pilot widzi pas wzrokowo (lub lampy gdy jest noc) a wysokość na przyrządzie. Tutaj nierozsądnie pilot lądował nie `na pas' tylko `na wzgórze' które widział i na prawidłowo działający wysokościomierz (niestety nie na to wzgórze co myślał). 
   Gdy samolot dolatywał do `dna' doliny musiał się odezwać sygnał systemu GPWS lub innego podobnego systemu (ostrzeżenie o możliwości zderzenia ze wzniesieniem lub ziemią). Pilot też dostrzegł wyłaniające się z MGŁY właściwe wzniesienie 1km od pasa. I zrozumiał już wtedy jak tragicznie się pomylił . Próbował rozpaczliwie ratować sytuacje, szarpnął do góry, dał mocy ale był juz za nisko, bo podrywając 100tonową maszynę zanim zacznie ona iść w górę opada jeszcze około 40metrów. Zaczepił o drzewa, później rąbnął w gruby pień, obciął kawałek skrzydła. Samolot uderzając o drzewa dopiero wtedy stracił prostopadłość względem pasa, przecież nie uderzał oboma skrzydłami w tej samej chwili z tą samą siła w tej samej grubości drzewa wiec musiał skręcić w lewo lub prawo. 
   Dalej już wiadomo co było, dodatkowo obrócił się wokół własnej osi brzuchem do góry i uderzył najsłabszą częścią (kadłubem) o ziemię dlatego nikt nie miał szans. Nie było już szans na ratunek. PRZYCZYNY: Błąd załogi, rutyna - `znajomość'  topografii terenu, podjęcie ogromnego ryzyka lądowania w takich warunkach na takim lotnisku nie widząc pasa, i wreszcie pech że nie spadł na brzuch.
   A  Rosjanie . Bogu ducha winni, odradzali lądowania w tej MGLE na takim lotnisku. Jest to przestarzałe lotnisko, trochę betonu jakaś tam obsługa bez zaawansowanych technologii naprowadzania i oświetlenia, pewnie do lądowania głównie transportowych samolotów tylko w dzień w dobrej widoczności, a nie nowoczesnym lotniskiem pasażerskim, odradzali bez skutku... Delegacja chciała lądować jak najbliżej miejsca docelowego  szkoda jeszcze ze nie próbowali na jakiejś polanie w katyńskim lesie"
http://www.tvn24.pl/1,251,8,68506754,17 … forum.html


http://i49.tinypic.com/502p8z.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg http://i28.tinypic.com/1j4thx.jpg
http://i26.tinypic.com/2150ft2.jpg
http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg

Offline

 

#34 2010-06-01 16:41:47

SlimFast

-TD-joker

434179
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 957
GRID: SlimFast
YouTube: TDSlimFast

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

Transkrypcja rozmów załogi samolotu Tu-154 M Nr 101, który uległ katastrofie w dniu 10 kwietnia 2010 roku w czasie podejścia do lądowania na lotnisku Smoleńsk „Północ”.


na stronie pietnastej możemy przeczytać:  http://i45.tinypic.com/25sqwba.jpg

źródło: http://www.mswia.gov.pl


El Comendante
http://oi52.tinypic.com/2eo8jtg.jpg
http://bfbc2.elxx.net/sig/cleanc/pc/-TD-SlimFast/d73f2.png

"Tylko 2 rzeczy są nie skończone Wszechświat i ludzka głupota co do pierwszego nie ma pewności". A. Einstein

Offline

 

#35 2010-06-01 20:53:39

dia8el

-TD-administrator

status dia8el@aqq.eu
2392483
Call me!
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 5815
GRID: -TD-dia8el
YouTube: dia8el
F1 2010: dia8el TD
DIRT 2: -TD-dia8el
BF BC 2: -TD-dia8el
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

masakra


http://i49.tinypic.com/502p8z.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg http://i28.tinypic.com/1j4thx.jpg
http://i26.tinypic.com/2150ft2.jpg
http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg

Offline

 

#36 2010-07-20 20:24:59

Przemek

-TD-moderator

7825533
Skąd: Świdnica
Zarejestrowany: 2008-11-26
Posty: 535
GRID: -TD-Przemek1e
YouTube: lPrzemek1e
F1 2010: TD Przemek
DIRT 2: Przemek1e
BF BC 2: -TD-Przemek1e
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

Ostatnio edytowany przez Przemek (2010-07-21 00:11:37)


http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/1/przemek1e.png
http://oi56.tinypic.com/1zg26o.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg
http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Przemek1e.png_______________________________________________________________
Jakie by drogi nie wiodły do jakich by miejsc
Zachowaj się godnie gdzie któraś przyniesie ci śmierć.

Offline

 

#37 2010-07-20 22:05:23

LowGLoco

-TD-administrator

status lowgloco@aqq.eu
3879136
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 2120
GRID: -TD-LowGLoco
YouTube: LowGLoco
DIRT 2: LowGLoco
BF BC 2: LowGLoco

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

przemek pls


.
.
.
.
.

http://g.bfbcs.com/5690/pc_LowGLoco.png...http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg...
http://oi56.tinypic.com/28qvkau.jpg

Offline

 

#38 2010-07-20 23:57:19

dia8el

-TD-administrator

status dia8el@aqq.eu
2392483
Call me!
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 5815
GRID: -TD-dia8el
YouTube: dia8el
F1 2010: dia8el TD
DIRT 2: -TD-dia8el
BF BC 2: -TD-dia8el
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

Przemek napisał:

[youtube]bla bla bla[/youtube]
LOL

http://i50.tinypic.com/2hicpzb.jpg


http://i49.tinypic.com/502p8z.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg http://i28.tinypic.com/1j4thx.jpg
http://i26.tinypic.com/2150ft2.jpg
http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg

Offline

 

#39 2010-07-21 00:04:01

Przemek

-TD-moderator

7825533
Skąd: Świdnica
Zarejestrowany: 2008-11-26
Posty: 535
GRID: -TD-Przemek1e
YouTube: lPrzemek1e
F1 2010: TD Przemek
DIRT 2: Przemek1e
BF BC 2: -TD-Przemek1e
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.


http://miniprofile.xfire.com/bg/sh/type/1/przemek1e.png
http://oi56.tinypic.com/1zg26o.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg
http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Przemek1e.png_______________________________________________________________
Jakie by drogi nie wiodły do jakich by miejsc
Zachowaj się godnie gdzie któraś przyniesie ci śmierć.

Offline

 

#40 2010-08-06 21:30:45

dia8el

-TD-administrator

status dia8el@aqq.eu
2392483
Call me!
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 5815
GRID: -TD-dia8el
YouTube: dia8el
F1 2010: dia8el TD
DIRT 2: -TD-dia8el
BF BC 2: -TD-dia8el
WWW

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


http://i49.tinypic.com/502p8z.jpghttp://oi56.tinypic.com/iefdjl.jpg http://i28.tinypic.com/1j4thx.jpg
http://i26.tinypic.com/2150ft2.jpg
http://oi51.tinypic.com/33nckcp.jpg

Offline

 

#41 2010-08-06 21:34:37

 beduin124

-TD-member

427501
Zarejestrowany: 2009-02-09
Posty: 465
GRID: -TD-beduin124
YouTube: beduin124
F1 2010: TD beduin124
DIRT 2: TD beduin124
BF BC 2: -TD-beduin124

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

no i oczywiście znów rycerze rydzyka w roli głównej....


__________________________________________________________________________________________
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie święte. Moi przyjaciele, moja rodzina, moja kobieta. Jeżeli zranisz którąkolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazł Cię przede mną."
http://bfbc2.statsverse.com/sig/clean1/pc/-TD-beduin124.png
http://oi56.tinypic.com/2rhw9sj.jpg

Offline

 

#42 2010-08-06 22:16:59

SlimFast

-TD-joker

434179
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-05-16
Posty: 957
GRID: SlimFast
YouTube: TDSlimFast

Re: Katastrofa w Smoleńsku. 10-04-2010 r.

rycerze? Bedu naginasz fakty, to podstarzali krzyżowcy chyba


El Comendante
http://oi52.tinypic.com/2eo8jtg.jpg
http://bfbc2.elxx.net/sig/cleanc/pc/-TD-SlimFast/d73f2.png

"Tylko 2 rzeczy są nie skończone Wszechświat i ludzka głupota co do pierwszego nie ma pewności". A. Einstein

Offline

 
Various Artists Exclusive Tunes S.G. 32
Aktualizacja 02-10-2010

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.prozacnation.pun.pl www.ekstraklasamanager.pun.pl www.piotras359.pun.pl www.pbfy.pun.pl www.drahle.pun.pl