Daniel007PL napisał:
@Crystal
To kolosalna różnica, tylko skąd wywnioskowałeś, że to kwestia sterowników i akurat tych kart to dotyczy?
Jest tego w sieci trochę...
http://forum.pclab.pl/topic/709813-Ogra … a-czy-mit/
Tutaj masz sporo (m.in. wypowiedzi Maxforces i sidebanda, którzy zajmują się testowaniem).
I I5 2500K @4.5GHZ 1.25V I ASROCK P67 FATAL1TY I 2X4GB VENGEANCE I GTX470+AXP I
I CRUCIAL C300 64GB & 3xF3 502HJ I OCZ MXS 500W I K58 I ZM-MFC1 I DFGT WHEEL I
Offline
-TD-administrator
Daniel007PL napisał:
Jeszcze tak z ciekawostek, to niektóre Abity IP35 mają coldbuga jak pracują z 45nm procesorami. Mi się komp nie odpali jak jest poniżej 15 stopni w domu.
To teraz mnie rozwaliłeś, bo mój komp czasem się nie odpalał, a teraz przypominam sobie, że to było np właśnie po jakimś wietrzeniu w chłodne dni, albo np przy remoncie chaty jak przez noc stał i chłodno było. Nie odpalał się od razu... tylko - no właśnie - po rozgrzaniu
LOL
Coś z tym można zrobić?
Tzn czy up biosu to zmieni?
Dzięki Glodz za przypomnienie o biosie Lepiej dmuchać na zimne...
Offline
-TD-member
Nie, to wina jakiegoś małego układu, który po prostu musi się rozgrzać i nic z tym raczej nie zrobisz. Nie wgłębiałem się, bo nie mieszkam w takiej zimnicy, żeby się to często zdarzało. Tylko jak wracam z wyjazdów zimowych. Myślałem, że to tylko na 45nm się dzieje, ale widocznie wszystkich to dotyczy.
Polecam suszarkę do włosów w takich przypadkach.
Offline
-TD-administrator
Zrobiłem trochę testów i wychodzi na to, że ten program, którego używam mocno bazuje na procku chyba... Grafika w komputerze do którego porównuję swój, to GTX260 i procek Q6600 (nie kręcony). Pamięci za to są tam jakieś wolniejsze, więc w porównaniu tej kwestii moje pudło wypada lepiej... ale nie widzę przełożenia szybkości RAM na działanie renderu...
Komputer do którego porównałem swój (przed zmianami), to sprzęt na którym rzekomo ten program ma śmigać... Niestety do płynności w pełnym renderze wiele mu brakuje... ale jak się okazuje, mojemu jeszcze więcej... Ciekawe jak zmieni się sytuacja po wprowadzeniu choćby pierwszego etapu zmian (poniżej na grafikach pokazałem co i jak) - czyli nowego proca, który właśnie do mnie jedzie:)
Może się okaże, że sam proc sprawi, że program (render) zacznie zasuwać jak szalony:)
Już niedługo kolejne etapy testów
EDIT: testy w fraps wykonywane w 1440x900, bo na takim monitorze pracuje ten komp do ktorego sie porównałem... U mnie w domu jendak nie zauważam różnicy, czy robię test w 1920x1080 czy 1440x900 - wyniki renderu w najlepszej jakości są równie mizerne...
EDIT2: kolejne kroki modernizacji będę podejmował w zależności od tego, jaki przyrost mocy da mi każdy krok. Jeśli nie starczy sam proc - sięgnę po grafikę, o której jest ten temat... RAM zostawiam na koniec, bo coś czuję, że on i tak mi tutaj wiele nie zmieni i pewnie z powodzeniem na 4GB da się śmigać...
Offline
sama karta defacto nie bedzie miala mocnego wplywu na czas renderu.... ona ma tylko wplyw na etapie "tworzenia, projektowania", czyli w momencie obracania obiektami, przyblizaniu i oddalaniu, zmian perspektywy. Dzieki CUDA bedziesz mogl dzialac na takich programach i pluginach jak Vray, 3dsmax itp itd. Sama grafika odwala robote w momencie tworzenia i to od niej zalezy jak plynnie i szybko bedziesz ladowal poszczegolne obiekty do projektu, ustawienia swiatla, kompozycji etc... dzieki CUDA beda to mogly byc nawet obiekty o duzym bmp. To CUDA da Tobie mozliwosc sprawnego poruszania sie miedzy kilkoma otworzonymi rownoczesnie projektami, plynnym zmianom ich oswietlenia i modelowania.
Kiedy stwierdzisz ze wykonany projekt jest gotowy i jak juz puszczasz render to wtedy do roboty wkracza Procesor ktory po przez chipa kontaktuje sie z pamiecia RAM i zaczyna obliczanie wynikowego pliku i kompresje twojego projektu do zjadliwej formy w postaci, tiff, jpg lub bmp.
... to co grafika stworzy podczas projektowania to to wtedy podczas renderowania wyciaga procek...
Offline
-TD-administrator
No to czuję, że będę mógł niedługo pracować 2x szybciej
A taka GTX560 to rozumiem w 2D (firefox, word, itp) to prądu żre tyle co nic w porównaniu do pełnego obciążenia, tak?
Offline
-TD-member
Wyniki z AIDA64. To kontynuacja Everesta pod inną nazwą, więc nie wiem na ile są miarodajne do w stosunku do Everesta.
System W7 x64
Offline
co do zjadania pradu...
To caly zestaw z GTXem podczas normalnej pracy (2D) powinien siorbac jakies 180-200W, natomiast zapotrzebowanie na moc podczas renderu to jakies 320-360W moze nawet mniej (360W - 400W to raczej będzie średnia podczas uzywania Twojego PC do Grania w DX11) , poniewaz podczas juz samego renderu grafika nie pracuje wcale mocno.
Offline
Fraps jest ihmo cienki do benchmarków ponieważ bazuje na ram+hdd. Jak masz wolny dysk/stary kontroler to i wyniki będą słabe
Offline
-TD-member
Ale przecież on tylko FPS mierzy, a nie nagrywa filmików. Fraps może jedynie trochę cpu obciążać.
Nowe karty ostro obniżają taktowanie w IDLE, więc chyba zużycie będzie małe, choć z NV nie wiem dokładnie jak to jest.
Ostatnio edytowany przez Daniel007PL (2011-08-22 17:56:41)
Offline
-TD-administrator
Co do motodologii - filmów oczywiście nie nagrywam, bo to w ogóle nie byłoby miarodajne.
Używam tylko wbudowanej funkcji benchmark w FRAPS ustawionej na 30 sekund.
W tym czasie obracam kamerą w pomieszczeniu, ktore jest oswietlone i ronderowane w czasie rzeczywistym.
porównalem to na dwoch kompach i w takich samych ustawieniach (programow i rozdzielczosci)
wyniki oczywiscie nie sa miearodajne w 100%, bo nie jest to ruch kamery zaprogramowany, tylko mojej ręki
ale i tak mysle ze wnoszą dla mnie pewną cenną wiedzę...
co do porównania z Twoim kompem Dan - rzeczywiście nie jest tak, że na każdym polu niszczysz... Ciekawi mnie skąd taka przewaga na photoworxx w tym pudle Dell'a...
Offline
-TD-member
Wydaje mi się, że ilość L2/L3 Cache ma w Photoworxx największe znaczenie: http://benchit.pl/overclocking/procesory/benchmarki/59
Pewnie jakbym wyjął te 2x1GB to z pamięci bym więcej wyciągnął, ale wolę mieć więcej, a ciut słabiej. Mógłbym je też dovoltować, ale coś strasznie się grzeją i nie są stabilne wtedy.
Offline
-TD-administrator
Dziwne - w tym zestawieniu q9300 dostaje po dupie od tego q6600
Ale pewnie nie przełoży się to na to, w czym akurat ja będę pracował
tak jak mówisz - różnica tkwi chyba (dla tego testu) w cache...
Q6600 2.4Ghz 8MB Cache 65nm
Q9300 2.5Ghz 6MB Cache 45nm
Offline
-TD-member
A nawet bardziej bym patrzył na cache przypadające na dwa rdzenie, bo tak to jakoś pracuje parami.
2MB dla E5200 i E4300,
3MB dla Q9300/E7x00,
4MB dla Q6600/E6x50
6MB dla Q9x50/E8x00 - które wypadają jeszcze lepiej od Q6600.
Co ciekawe Core i5 7xx (i wyższe) mają 8MB SmartCache, gdzie się to rozkłada chyba dla każdego rdzenia w miarę zapotrzebowania i mają w tym teście znaczną przewagę.
Offline
-TD-administrator
No zobaczymy jakie to będzie miało przełożenie na faktyczny render...
A'propos całego tematu, bo chyba umknęło mi żeby pokazać o co dokładnie chodzi w mojej pracy: mówiąc o renderze mówię o poruszaniu się w tego typu przestrzeniach, z takim oświetleniem i poziomem detali w czasie rzeczywistym...
http://www.youtube.com/watch?v=eGQE7xrC_QI
i inne z "cad decor 2.0 render pro"
Offline