A ja wczoraj byłem w Belgii na zakupach, jak przyjechałem to pokapowałem że było w tym czasie GP, niecałe 100km dalej
Jak bym wiedział to bym zajechał...
FAIL
Offline
-TD-administrator
Offline
Offline
-TD-administrator
FAIL
PS- bylo to do przewidzenia, poniwaz ostatnio rozgorzala dyskusja: dlaczego w Ferreri- czyli marce, ktora dla wlochow jest na rowni z barwami narodowymi - nie ma rodowitego włocha... No i teraz mają
Może Force India...
Offline
-TD-administrator
KWALIFIKACJE
26-09-2009 r
15:40 Formuła 1: Grand Prix Singapuru
studio
16:00 Formuła 1: Grand Prix Singapuru
sesja kwalifikacyjna
17:00 Formuła 1: Grand Prix Singapuru
studio
WYŚCIG
27-09-2009 r
13:45 Formuła 1: Grand Prix Singapuru
studio
14:00 Formuła 1: Grand Prix Singapuru
sport
W sobotę na ulicznym torze Marina Bay w Singapurze odbędą kwalifikacje do drugiego w historii nocny wyścig Formuły 1. Choć kierowcy jeździć będą przy świetle setek latarni, zawody rozegrane zostaną w cieniu afery z udziałem ekipy Renault, która przed rokiem w niesportowy sposób zapewniła sobie zwycięstwo. Triumfował wtedy Hiszpan Fernando Alonso.
Ówcześni szefowie teamu polecili Nelsonowi Piquetowi jr rozbicie bolidu, by na tor wjechał samochód bezpieczeństwa. Dało to wyraźną przewagę Alonso, który chwilę wcześniej tankował. Gdy brazylijski kierowca został w sierpniu tego roku wyrzucony z Renault z powodu słabych wyników, poinformował o incydencie Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Zespół Renault został ukarany wykluczeniem z rywalizacji na dwa lata, ale w zawieszeniu.
Bardziej ucierpiało ówcześne kierownictwo teamu Renault. Zwolniony przed tygodniem szef ekipy Flavio Briatore został dożywotnio pozbawiony możliwości jakiejkolwiek działalności w Formule 1, a były główny inżynier Pat Symonds przez pięć lat nie będzie mógł pracować w tej branży. Decyzje podjęła w poniedziałek w Paryżu Światowa Rada Sportów Motorowych.
Rada uznała, że Alonso nic nie wiedział o poleceniu szefów. Piquet uniknął kary, ponieważ jego zeznania przyczyniły się do ujawnienia skandalu. Przed zbliżającym się wyścigiem Alonso nie komentował sprawy ubiegłorocznego startu.
Niedzielny wyścig, podobnie jak ten przed rokiem, będzie miał duże znaczenie w rywalizacji o mistrzostwo świata. O tytuł walczą przede wszystkim obaj kierowcy Brawn GP - Brytyjczyk Jenson Button (80 pkt) i Brazylijczyk Rubens Barrichello (66). W stawce liczy się również Niemiec Sebastian Vettel (Red Bull, 54 pkt). Do końca sezonu pozostały cztery wyścigi.
"Tor Marina Bay jest trudny, nie do końca w moim stylu, ale mimo tego jazda tam sprawia mi frajdę. Podobnie jak przed rokiem, będziemy żyć według europejskiego czasu, czyli spać w dzień. Dzięki temu ciało będzie reagować w odpowiedni sposób w czasie wyścigu" - powiedział Button, który w 2008 roku zajął w Singapurze dziewiąte miejsce. Taką samą taktykę zamierza zastosować zespół BMW Sauber i Robert Kubica.
Zawodnicy mają niewielką wiedzę o torze i dlatego w powszechnym użyciu są specjalne symulatory, które pozwalają przygotować odpowiednią taktykę. Kierowcy będą mieli do pokonania 309,087 km, czyli 61 okrążeń po 5067 metrów.
Przed rokiem część z nich narzekała na oświetlenie toru. Tym razem wszystkie miejsca mają być odpowiednio doświetlone. Organizatorzy przebudowali również strefę garażową (w innym miejscu jest wjazd do pit stopu), a na części toru położono nową nawierzchnię. Fakt, że tor jest uliczny ma duży wpływ na sposób jazdy, m.in. decyduje o innej przyczepności.
"Dopiero po treningach przyczepność znacznie się poprawia. Mam nadzieję, że inżynierom naszego zespołu uda się dobrze ustawić balans samochodu na zmienną nawierzchnię. Liczę też, na poprawę asfaltu - przed rokiem miejscami było zbyt wyboiście" - podkreślił Kubica.
Polak w bieżącym sezonie spisuje się słabiej niż przed rokiem - zgromadził tylko osiem punktów i zajmuje 15. miejsce w klasyfikacji MŚ. Daleko za najlepszymi w klasyfikacji konstruktorów plasuje się również ekipa BMW Sauber.
src:
http://sport.onet.pl/0,1248769,2048188, … omosc.html
Offline
-TD-administrator
Renault, czyli nowe szaty Kubicy
Przyszłość Roberta Kubicy ma wyjaśnić się w ciągu najbliższych godzin. Niespodzianki się nie spodziewamy. Polak ma zasiąść w bolidzie zespołu, do którego przymierzany jest co najmniej od kilku miesięcy. Tvn24.pl w pigułce przedstawia team, w którym - a wszystko na to wskazuje - w przyszłym sezonie jeździć będzie nasz kierowca.
Od nowego sezonu 28-letniego kierowcy urodzonego w Oviedo już nie będzie. Hiszpan zdążył już przedstawić odpowiedniego kandydata na swoje miejsce. – Znam Roberta doskonale. Jeździłem z nim w seriach kartingowych. Wygrał każdą kategorię, w której startował przed Formułą 1. Ścigał się m.in. z Nico Rosbergiem i Lewisem Hamiltonem. Był najlepszy i nadal jest najlepszy – taką wizytówkę Kubicy przedstawił władzom Renault Alonso.
Kubica już tam był
Zespół Renault, choć pod obecną nazwą stępuje od 2002 roku, to w Formule 1 uczestniczył już w latach 60. Nowy zespół powstał na bazie słynnego Benettona.
Siedzibą zespołu jest brytyjskie Enston, notabene dobrze znana Kubicy. Polak przebywał tam m.in. w 2005 roku, kiedy odwiedził team. Wizyta miał być częścią przygotowań polskiego kierowcy do testów bolidu R25, do których doszło pod koniec roku na torze w Barcelonie.
Nowy szef, nowy rozdział
Szefem zespołu jest Bob Bell, dotąd dyrektor techniczny zespołu. Bell zastąpił na tym stanowisku "Pięknego Flavio", czyli milionera i amanta Flavio Briatore, który został dożywotnio wykluczony z Formuły 1. Wszystko przez "aferę singapurską", która odcisnęła piętno na teamie.
Zespół za nakazanie Nelsinho Piquetowi umyślnego zderzenia podczas ubiegłorocznego GP Singapuru został ukarany wykluczeniem z serii wyścigowej, ale w zawieszeniu. Era Bella ma więc równocześnie oznaczać odcięcie się od afery i rozpoczęcie nowego rozdziału w historii teamu.
Fisichella, Kovalainen...
Do końca sezonu kierowcami zespołu będą Alonso i Romain Grosjean, który nie powinien zagrzać na dłużej miejsca w Renault. Wcześniej w teamie występowali m.in. Giancarlo Fisichella (obecnie Ferrari) czy Heikki Kovalainen (McLaren).
19 stycznia zespół przedstawił bolid, w którym jego kierowcy walczą o punkty – nowy Renault F1 R29 został zaprezentowany światowym mediom w Algarve Motor Park niedaleko Portimao w południowej Portugalii.
BMW Sauber pod francuskim szyldem
Francuskie media są o tyle już pewne, że w przyszłym sezonie za kierownicą bolidu Renault F1 zasiądzie polski kierowca, że spekulują nawet, w jakich barwach będzie pojazd Kubicy. Otóż jego auto ma przybrać barwy żółto-czarno-białe.
Inną nowością w przyszłym sezonie ma być oczywiście brak ING jako sponsora. Firma ubezpieczeniowa wycofała się ze sponsorowania po tym, jak na światło dzienne wyszła "afera singapurska". W przyszłym sezonie francuski team ma opierać się o grupę sponsorów.
Nad Sekwaną media podają nawet nazwisko partnera Kubicy w nowym teamie – z polskim kierowcą ma jeździć we francuskim zespole Nick Heidfeld, a więc – gdyby do tego doszło – mielibyśmy BMW Sauber pod francuskim szyldem.
twis//kwj
(źródło):
http://www.tvn24.pl/12694,1622632,0,1,r … omosc.html
Oswajajcie się z tymi barwami
szkoda, że nie zastąpili czerwonego ciemnym grafitem, a białego szarym... mielibyśmy w F1 swój brand!
Offline
OFICJALNIE KUBICA W RENAULT
http://www.renaultf1.com/en/_2009/team/ … mmuniques/
Offline
-TD-administrator
Formuła 1, Grand Prix Brazylii
18.10.2009 |Polsat 18:00
Na położonym w pobliżu Sao Paulo torze Interlagos odbędzie się przedostatnia eliminacja sezonu. W ubiegłym roku na obiekcie tym triumfował Felipe Massa. Brazylijczyk zwyciężył w kwalifikacjach, a w wyścigu pokonał wszystkich rywali, wyprzedzając na podium Fernando Alonso i Kimiego Räikkönena. Dziś Massa nie powtórzy tego wyniku, w lipcu, podczas kwalifikacji do GP Węgier doznał bowiem poważnej kontuzji, która wykluczyła go ze startów do końca sezonu. Pod jego nieobecność największe szanse na wygraną w Brazylii mają walczący między sobą o tytuł mistrza świata kierowcy teamu Brawn GP, Jenson Button i Rubens Barrichello.
Źródło: POLSAT
http://www.cyfrowypolsat.pl/program-tv/ … _67529650/
Offline
Kubica & Button Szczere gratulacje GOOD JOB
Offline
-TD-administrator
Offline
-TD-administrator
To był dla mnie drugi (po SPA) pod względem widowiskowości wyścig tego sezonu...
Świetne widowisko i dobra robota Roberta!
Offline
-TD-administrator
Offline